کیسه گونی پلاستیکی ساده

انواع کیسه های ساده و معمولی پلی پروپیلن

1. کیسه های پلی پروپیلن با لایه نایلونی داخلی

در تولید کیسه گونی ساده نایلون دار یا لاینردار ، بنا به درخواست مشتری امکان اتصال لایه نایلون داخلی به گونی ها به چند صورت مقدور می باشد که عبارتند از :

  • اتصال از سر کیسه به صورت لب دوز شده به گونه ای که لایه نایلون در انتهای کیسه آزاد می باشد 
  • اتصال از سر کیسه به صورت لب دوز شده و ته دوز شده به گونه ای که لایه نایلون به انتهای کیسه ته دوز می شود که در این نوع دوخت دو تکنیک وجود دارد که عبارتند از اتصال نایلون به ته کیسه با دوخت ساده و اتصال به ته کیسه به صورت دولابرگردان 
  • اتصال به صورت ته دوز شده که در این نوع ، قسمت سرکیسه نایلونی آزاد می باشد و امکان بستن کیسه نایلونی به صورت جداگانه میسر می باشد .

2. کیسه های متراکم و فشرده یا ضد لغزش و سرخوردن

کیسه گونی های متراکم یا گونی فشرده مثل سایر کیسه ها دارای بافت شطرنجی نمی باشند و در بافت این نوع کیسه ها ، نخ شکستگی و کوبیدگی نخ ها روی هم باعث تراکم بیش تر کیسه ها و سطح زبر و خشن روی کیسه می شود که همین امر موجب ممانعت از سر خوردن کیسه های محتوی مواد به هنگام چیدن تعداد زیادی از کیسه های پر شده بر روی هم در انبارهای بزرگ می گردد.

عمده ترین موارد مصرف :

  • گونی شکر
  • گونی قند
  • گونی قطعات سخت
  • گونی پیچ و مهره
  • گونی سرمیخ
  • کیسه قطعات فلزی
  • کیسه اتصالات جوشی
  • قطعات ریخته گری

3. کیسه های مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید

در این نوع گونی های uv دار بسته به سفارش مشتری با اضافه نمودن مواد uv در هنگام تولید نخ و بافت رول می توانند از 200 تا 1600 ساعت در برابر اشعه نور خورشید مقاوم باشند .

4. کیسه های بی رنگ و شفاف یا گونی شیشه ای

گونی شیشه ای همان طور که از اسم آن مشخص است محتویات درون آن قابل مشاهده بوده و برای بسته بندی انواع محصولات فله ، حبوبات،غلات و انواع محصولات کشاورزی قابل استفاده می باشد .

عمده ترین موارد مصرف :

  • گونی هویج
  • گونی سیب زمینی
  • گونی عدس 
  • گونی نخود
  • گونی حبوبات
  • محصولات گرانولی

انواع کیسه دوختی پلی پروپیلن (PP) از لحاظ دوخت و تعداد لایه

همچنین کیسه دوختی پلی پروپیلن (PP) را با توجه به نوع دوخت و تعداد لایه های آنها می توان به سه دسته ذیل تقسیم نمود  :

1.کیسه های یک سرباز ته دوخت

در این کیسه ها از رول گونی ساده (رول گونی معمولی) بدون لمینت استفاده می گردد و با توجه به طول کیسه که توسط خریدار مشخص می شود ، عملیات برش و دوخت در انتهای کیسه توسط دستگاه انجام می پذیرد . این نوع کیسه ها جهت بسته بندی آرد ، حبوبات و دیگر محصولات کشاورزی بکار می رود.

عمده ترین موارد مصرف :

  • گونی آرد
  • گونی گچ
  • گونی هویج
  • گونی سیب زمینی
  • گونی حبوبات
  • گونی سبوس
  • گونی برنج

2.کیسه های والودار ته دوخت

در این نوع کیسه ها پس از برش و دوخت در انتهای کیسه عملیات تکمیلی در سر کیسه توسط نیروی انسانی انجام میگیرد و با ایجاد دهانه یا والو در سر کیسه ها نوعی از کیسه ها ایجاد می شود که در صنایع گچ و سیمان مصرف بالایی دارند.

3.کیسه های دولایه

این کیسه ها همانند کیسه های یک سرباز ته دوخت می باشد با این تفاوت که دارای یک لایه خالی از جنس PE بوده که علاوه بر دوخت در قسمت انتهایی کیسه در بیشتر موارد بنا به درخواست خریدار سر دوزی نیز انجام شده و دو لایه در قسمت بالای کیسه نیز به هم متصل میگردد این نوع کیسه ها با توجه به لایه نایلونی اضافه شده در داخل کیسه ضمن محافظت محتویات کیسه از عوامل بیرونی همچون رطوبت ، موجب استحکام بالاتر کیسه و ممانعت از هر گونه احتمال ریزش محتویات کیسه می گردد فلذا جهت بسته بندی شکر ، کود شیمیایی و محصولات پتروشیمی که در آن ماده پر شونده می بایستی از رطوبت مصون باشد بکار می رود.

انواع کیسه گونی پلاستیکی ساده از لحاظ نخ به کار گرفته شده

1.کیسه گونی نخ 2 میلی متر

یکی از انواع کیسه گونی پلاستیکی ساده ، گونی نخ 2 میلی متر که در عرض های 35 ، 40 ، 50 و 60 سانتی متر موجود می باشد .

کیسه گونی نخ 2 میلی متر در  عرض 35 سانتی متر در رنگ های زرد ، سفید و نارنجی موجود و قابل تولید است. این عرض برای گونی برنج 10 و 15 کیلویی مناسب است و در صنایعی مانند بسته بندی برنج ، تولید پیچ و مهره کاربرد دارد .

کیسه گونی نخ 2 میلی متر در عرض 45 سانتی متر در رنگ های زرد ، سفید و نارنجی موجود و قابل تولید است این عرض برای گونی برنج 20 کیلویی مناسب است

کیسه گونی نخ 2 میلی متر در عرض 50 سانتی متر در رنگ های زرد ، سفید موجود و قابل تولید است. این عرض برای گونی برنج 30 کیلویی مناسب است و در صنایعی مانند بسته بندی برنج ، آرد ، نشاسته ، پودرهای غذایی و صنعتی  و سایر صنایع مرتبط کاربرد دارد.

کیسه گونی نخ 2 میلی متر در عرض 60 سانتی متر در رنگ سفید موجود و قابل تولید است. این عرض برای گونی برنج 50 کیلویی مناسب است و در صنایعی مانند بسته بندی برنج ، آرد ، نشاسته ، پودرهای غذایی و صنعتی  و سایر صنایع مرتبط کاربرد دارد.

2.کیسه گونی نخ 2.5 میلی متر

یکی دیگر از انواع کیسه گونی پلاستیکی ساده ، کیسه گونی نخ 2.5 میلی متر که نیز در عرض های 35 ، 40 ، 50 و 60 سانتی متر موجود می باشد .

کیسه گونی نخ 2.5 میلی متر در  عرض 35 سانتی متر در رنگ های زرد ، سفید و نارنجی موجود و قابل تولید است. این عرض برای گونی برنج 10 و 15 کیلویی مناسب است و در صنایعی مانند بسته بندی برنج ، تولید پیچ و مهره کاربرد دارد .

کیسه گونی نخ 2.5 میلی متر در عرض 45 سانتی متر در رنگ های زرد ، سفید و نارنجی موجود و قابل تولید است این عرض برای گونی برنج 20 کیلویی مناسب است

کیسه گونی نخ 2.5 میلی متر در عرض 50 سانتی متر در رنگ های زرد ، سفید موجود و قابل تولید است. این عرض برای گونی برنج 30 کیلویی مناسب است و در صنایعی مانند بسته بندی برنج ، آرد ، نشاسته ، پودرهای غذایی و صنعتی  و سایر صنایع مرتبط کاربرد دارد.

کیسه گونی نخ 2.5 میلی متر در عرض 60 سانتی متر در رنگ سفید موجود و قابل تولید است. این عرض برای گونی برنج 50 کیلویی مناسب است و در صنایعی مانند بسته بندی برنج ، آرد ، نشاسته ، پودرهای غذایی و صنعتی  و سایر صنایع مرتبط کاربرد دارد.

3.کیسه گونی نخ 2.7 الی 3 میلی متر

و همچنین یکی دیگر از انواع کیسه گونی پلاستیکی ساده ، کیسه گونی نخ 2.7 الی 3 میلی متر که در عرض های 25 ، 30 ،35 ، 40، 45، 50، 55، 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 95، 100، 105، 110، 115، 120، 125، 130، 135، 140، 145 سانتی متر موجود می باشد .

کیسه گونی عرض 25 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 30 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 35 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 40 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 50 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 55 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 60 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین

کیسه گونی عرض 65 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین (با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 70 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین 

کیسه گونی عرض 75 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین (با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 80 سانتی متر در سه نوع سبک ، ویژه و سنگین 

کیسه گونی عرض 85 سانتی متر(با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 90 سانتی متر

کیسه گونی عرض 95 سانتی متر(با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 100 سانتی متر

کیسه گونی عرض 105 سانتی متر (با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 110 سانتی متر 

کیسه گونی عرض 115 سانتی متر (با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض120 سانتی متر

کیسه گونی عرض 125 سانتی متر (با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 130 سانتی متر 

کیسه گونی عرض 135 سانتی متر (با سفارش قبلی)

کیسه گونی عرض 140 سانتی متر 

کیسه گونی عرض 145 سانتی متر 

4.کیسه دو لایه (لایه نایلون دوزی شده)

این کیسه ها همانند کیسه های یک سرباز ته دوخت می باشد. بااین تفاوت که دارای یک لایه داخلی ازجنس نایلون میباشد قسمت انتهایی کیسه در بیشتر موارد بنا به درخواست خریدار سر دوزی نیز انجام شده و دو لایه در قسمت بالای کیسه نیز به هم متصل میگردد این نوع کیسه ها با توجه به لایه نایلونی اضافه شده در داخل کیسه ضمن محافظت محتویات کیسه از عوامل بیرونی همچون رطوبت ، موجب استحکام بالاتر کیسه و ممانعت از هر گونه احتمال ریزش محتویات کیسه می گردد فلذا جهت بسته بندی شکر ، کود شیمیایی و محصولات پتروشیمی که در آن ماده پر شونده می بایستی از رطوبت مصون باشد بکار می رود.

جنس لایه بیرونی  پلی پروپیلن PP و جنس لایه داخلی پلی اتیلن PE می باشد. انواع نایلن داخل این مدل گونی شامل لب دوزی شده ، گونی لب دوزی و ته دوزی شده ، لب دوزی ته گونی دو لایه برگردان ، لب دوزی شده با ته دوزی نایلون و لایه گذاری بدون دوخت است که در صنایع مختلف که نیاز است رطوبت به داخل کیسه و گونی نفوذ نکند همچنین رطوبت محصول داخل گونی هم به بیرون نرسد ، استفاده می گردد.

5.کیسه گونی های بی رنگ و شفاف

این کیسه ها با نخ 2 و 2.5 میلی متر و همچنین نخ 2.7 تا 3 میلی متر تولید می شوند . کیسه های بی رنگ و شفاف یا اصطلاحا شیشه ای که محتویات درون آنها قابل مشاهده بوده و در بسته بندی محصولات فله و همچنین بسیاری از انواع بسته بندی محصولات دیگر قابل استفاده هستند.

مشخصات فنی کیسه های پلی پروپیلن تولیدی

عرض  این کیسه تا 200 سانتی متر و طول کیسه بر اساس درخواست مشتری تغییر می کند.

رته کیسه یعنی تا کردن و ته دوزی 2 الی 2/5 سانتی متری تک یا دو ردیفه، و یا ته دوزی ساده تک ردیفه انجام می شود. نوع سرکیسه  کیسه های پلی پروپیلن  با برش حرارتی و هفت هشت سر کیسه، و همچنین امکان لبدوزی و دوخت حاشیه کیسه براساس درخواست مشتری است که به استحکام کیسه در تخلیه ، بارگیری و دفعات پر نمودن کیسه ها می انجامد.دنیر نخ مورد استفاده در بافت کیسه 350 تا 4500،  و براساس درخواست مشتری تولید می گردد.

رنگ پارچه نیز در رنگ های متنوع، براساس درخواست مشتری تولید می گردد . چاپ کیسه های پلی پروپیلن تا چهار رنگ در یک یا هر دو طرف کیسه، بر اساس درخواست و طرح مشتری است. مقاوم سازی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز از200 تا 1600 ساعت، بر اساس درخواست مشتری صورت می پذیرد.

error: Content is protected !!